Nyvaccinerad

Nu är det gjort - jag är vaccinerad mot den nya insluensan även kallad svininfluensan. Jag hängde på låset i morse på infektionskliniken Akademiska sjukhuset kl. 09.00 och lämnade kliniken 09.04. En  pensionerad  frivillig sköterska skötte sprutan och hon tycket det var kul att jobba igen. Min käre make skjutsade mig sedan till jobbet.

                   

När jag kom till jobbet i morse upptäckte jag att jag inte hade med min mobiltelefon och trodde då att jag glömt den hemma. Min käre make åkte hem och kollade - ingen telefon! Var kan de vara? Lite misstänkt kanske när jag pratade om att ev skaffa en ny telefon häromdan. Den fanns inte på jobbet heller. Jag började spela upp mina rörelser baklänges och kom efter ett tag på att jag var ner till källaren igår kväll, och eftersom jag är så otroligt mörkrädd så tog jag med mobilen för att kunna ringa 112 om det kom någon mördare i källargångarna. Min käre make rusade ner och kollade förrådet - och där låg den i en kasse! Ja, ja det  börjar väl i den här åldern att man börjar lägga bort saker... Nu ska jag gå och leta efter - nu har jag glömt vad det var.

Kommentarer
Postat av: Råttan

Så länge du fixar att spela upp alla rörelser baklänges är det nog ingen fara med demensen... :)

Kram kram

2009-10-29 @ 13:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0