Ledig måndag i Herräng

Härligt med en ledig vardag, äta frukost och läsa tidningen lääänge. Jag tog reda på mina otroligt fina smultronplantor som jag planterade i en stor trälåda. Dom har hängt i lådor på väggen hela sommaren och givit mig goda smultron varje dag. Faktiskt fanns där mogna smultron idag också men de var inte särskilt söta. Jag har även plockat in lite trädgårdsdekorationer också, såsom lyktor och keramikprydnader vid dammen. Två tvättsäckar med handdukar och lakan släpar vi hem till stan, för vattnet till tvättstugan på landet är avstängt för i år.
 
När vi åkte hem så åkte vi via Norrtäje, för att titta på ett jobb som Annelie vill att min käre make ska göra, sedan vidare till Knivsta där han hade ett annat jobb (skrotbil). Min käre make skjutsade mig runt i Knivsta och visade lite nya projekt bl.a. har de börjat bygga på sågentomten. en liten sväng runt i Alsike också där det var en del nya byggen på gång. Man måste ju hänga med.

Trots den långa resan hem hittade jag inte 673 som jag sökt efter länge nu men hur många 674 som helst har jag däremot sett.

När vi kollat posten tog jag en promenad runt kvarteren för att slutligen komma till Årsta centrum där jag köpte lite smörgåspålägg och hämtade bilderna som jag beställde i lördags - väldigt snabb leverans. Härligt med stora bilder. De ska redovisas på torsdag kväll som är sista gången på fotokursen.

Länk till sidan där jag beställde bilderna kan jag rekommendera www.crimson.se 

Nu ska jag riva lite trasor till en ny korg, ska fota sedan och lägga ut.

Kommentarer
Postat av: annika

Skönt med ledig dag, själv har jag varit vaken sen 03,00! Ja det e jätte gott det receptet jag bloggat om!!kram

2009-10-19 @ 20:39:17
URL: http://momtofour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0