Långhelg i Ullared


Till Ullared fredag morgon med husvagn från Herräng med +1 och sol, vi sammanstålade med syster och svåger söder om Nyköping där vi åt lunch. Vi fortsatte sedan vidare mot Ullared där vi skulle träffa min äldsta bror med fru. Dom ringde dock och meddelade att campingen på Ullared var fullbelagd!!! Men min rådige bror hittade ett annat ställe c:a 2 mil från GeKås på en golfbana, så vi träffades där slog ner våra bopålar och umgicks på kvällen med färska räkor (lyx för oss på ostkusten) och vin. På natten började det regna och blåsa kraftigt vilket fortsatte till vi lämnade Ullared söndag kväll. Syrran och jag gick upp tidigt och åkte till Gekås där vi började fylla vår varuvagn, de andra kom senare och fick tyvärr köa i en tim vilket vi slapp.

Vi hade det trevligt på kvällen med syrrans goda pajer lite ost och vin. Söndag morgon tog vi det lugnt och åt frukost tillsammans innan vi packade ihop taikongrejorna och åkte till Gekås igen där vi fyllde en vagn till innan vi gav oss. Det blev en kebabtallrik innan vi lämnade Ullared och åkte norrut till Braehus där vi fricampade på ett mackområde. Måndag morgon fortsatte vi hemåt och nu tittade solen fram och himlen var blå.

Fynd vi gjorde: Bl.a. regnställ, lakan, handdukar, kläder, våffeljärn, lampa, lite städ- och hygienartiklar. Nu har jag precis packat upp allt och ska lägga in i skåpen.

Sammanfattning: En härlig helg med syskon och shopping.

Kommentarer
Postat av: annika

Va mysigt!!!!kram

2009-10-06 @ 19:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0