675 Dagen efter

Inte så illa som det låter. Vi åt en god grillmiddag på vår kvarterskrog Ragusa igår.

På dagen höll jag på med att försöka få till det med vår gamla TV i sovrummet, digitalboxern och en enkel bordsantenn. Den gamla TVn blev utdömd för där fanns inte något uttag för scartkabeln utan bara ett vanligt antennuttag som inte räcker till signalerna. Vi provade med den lilla husvagnsTVn och där fick vi en bra bild och många kanaler. Men.... Allderles för liten bild för att man ska kunna ligga i sängen och behöva läsa någon text.  Alltså slaktade vi spargrisen, åkte till Elgiganten och köpte en platt 32" för invigningspris, hem och installera. Men... Den enkla bordsantennen höll inte måttet, så idag har vi åter åkt till Elgiganten för att inhandla en bättre bordsantenn och efter många försök tog min käre make över och fick till en bra bild på de flesta kanaler, så det blev genast en film på TV4film som vi kollade. Vi tog en liten promenad i omgivningarna samtidigt som vi lämnade TV-embalaget i vår sopkontainer.

En god middag (efter Annikas recept) har vi just avnjutit och jag ska nu sjunka ner i TVsoffan och bläddra i några tidningar som jag inte hunnit med under veckan. Samtidigt som tvättmaskinen går för fullt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0