Första advent

                                        
                                    


Så har vi då tänt det första adventljuset och bytt batteri i brandvarnaren. Vi tog en tur "upp på stan" och kollade julskyltning och julmarknad. Härligt adventväder med dimma/dis (sarkastiskt), men det kan vi inte göra något åt. Mycket folk på plats, vi gick till Stora Torget där Andreas Lundstedt med sin kör från Körslaget uppträdde, sedan bl.a.  gågatan, Fyris torg, S:t Erikstorg och Saluhallen där en hel del julförsäljning pågick, man fick även klappa getter och kaniner, rida på jättestora hästar och få en ansiktsmålning av Maja Gräddnos. Vi tog även en liten runda inne på Upplandsmuséet. Något som vi däremot inte kollade så var det Caroline af Ugglas som med kör sjöng på Slottsbacken innan det gigantiska fyrverkeriet. Vi valde bort det pga dimman som säkert sabbade fyrverkeriet.

                                        
Igår hade min favvosyrra och jag sydag i hennes magnifika syrum, vi producerade en hel del både plagg och en hel del nya idéer i huvudet som ska förverkligas (absolut). Grabbarna - våra kära män och min systerson jobbade på systersonens hus under tiden. Vi alla åt lunch tillsammans.

På väg hem från sydagen slank jag in på närakuten och fick lite penicilin mot en blåskatarr. Rosor till Närakuten, någon smidigare sjukvårdsinrättning är det ingen idé att leta efter. På trekvart hade jag tagit prov, träffat läkare och hämtat medicin på apoteket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0