682 Julmarknad


682 hemma på gården


Nu börjas det - med julmarknader runt om i bygden. Min käre make och jag tog bilen till Ulva Kvarn för att besöka deras julmarknad och insupa lite atmosfär. Vi fick parkera bilen på en väldigt lerig åker i närheten, så nu måste bilen saneras. Där var en hel del tappra  försäljare som sålde korv, tomtar av olika slag, dörrkransar, raggsockor och en hel del annat. Tyvärr kändes det inte som en julmarknad och den förväntade stämning infann sig inte. Vädret kan man inte göra något åt men jag saknade engagemang från arrangören med bl.a. julmusik,  något "jippo" levande tomtar, några juleldar etc. Vi får göra ett nytt försök någon annan helg.

Jag har ritat av ett mönster till en innejacka som jag ska sy i ett rött ulltyg som jag köpte förra helgen. jag ska klippa till tyget och sy den nästa lördag när min kära syster och jag ska sydag hos henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0