679, 680, 681 Shoppingtur

Åter hemma efter en härlig hemresa från Källby. Min kära syster och jag åt frukost, packade och städade innan vi tog vägen hem över Hjo där vi besökte en häftig inredningsaffär som heter Hem och Hobby. Vi handlade en del "nödvändiga" saker som kakformar, strumpor med Ugglor, trådrullar och en hel del annant också.




Efter shoppandet besökte vi en kurskamrat som bor i en flygel (går inte att spela på) utanför Hjo, hon och hennes man bjöd på husesyn och fika med macka vilket var ett mycket trevligt avbrott i hemresan. Vi passade även på att gå på toa innan vi fortsatte till Örebro där vi åter besökte tygaffären från i fredags. Några tyger som vi sett tidigare blev vårt kap denna gång. Jag köpte bl.a. ett härligt rött ylletyg som jag ska sy en lättare kavajkofta av. Vädret under dagen var allt från en härligt solig höstdag till dimma och regn. 

Vi var hemma i sjutaget på kvällen trötta men lyckliga med många nya idéer i huvudet.

Idag har jag fått (fått och fått 640 kr kostade den) en ny cortisonspruta i höften av min "mirakeldoktor" i en annan slemsäck som har någon sorts förbindelse med den första så nu hoppas jag igen att jag ska bli bra så jag kan ta mina dagliga långpromenader utan smärta. Mirakeldoktorn är skicklig med sprutan så det kändes inte så mycket vare sig under ingreppet eller efter. Håll tummarna att den har effekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0