676 Gästbloggare

Jag har fått den stora äran att få gästblogga här.
Jag är det yngsta barnbarnet som bor hos mormor och hennes käre make över helgen så att min gravida mor ska få vila. Vila från vad - jag bara undrar?

Hur som helst så är gamlingarna OK om man bortser från deras framförhållning. Några exempel, när jag vaknar och är hungrig så sätter dom igång med frukosten, jag bara menar - jag är hungrig nuuu. Eller när vi ska åka buss till en stor lekpark - ja men då åker vi väl då tycker jag, men mormor står då bara i nattsärken och är inte klar på säkert en kvart. Jag fick ju hjälpa mormor i tvättstugan i lördags, men vad gör man, hon klarar det ju inte själv, sen fick jag hjälpa henne att handla lördagsgodis. Jag bara undrar - hur klarar hon sig när inte jag är här. Självklart har jag hjälpt till med både att laga mat och baka.

Men jag har faktiskt haft ganska kul här också, vi har ritat, läst, tittat på film och busat en hel del. Mormor tycker att det har varit kul att ha mig här och jag skulle faktiskt kunna tänka mig att vistas här några dagar då och då.

Men nu ska jag åka hem till min kära familj som jag har längtat väldigt mycket efter den senaste timmen.

Tack för mig
Barnbarnet

Kommentarer
Postat av: Råttan

Calsons barnbarn visar tydliga tecken på att trivas riktigt bra med "gamlingarna"!Hemma kan man tydligen få vänta på frulle ännu längre - mycket längre en ynka kvart...:)

2009-11-02 @ 10:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0