Julafton i Orsa

Vi önskar en God Jul till Er alla
 



Nu har då äntligen julledigheten börjat.

Min käre make hämtade mig på jobbet i går med bilen packad med allt som vi kan behöva under de närmaste dagarna. Det tog drygt tre och en halv timme att komma fram till Bäcka herrgård, utanför Orsa, där vi ska tillbringa julhelgen. Vi var framme strax före åtta, vår navigator har skött sig exemplariskt denna gång, inga U-svängar eller återvändsgator!!

Vi blev tilldelade en trevlig stuga som var varm och skön, vi fick dessutom med oss en korg med kvällsmat eftersom vi missade middagen som var redan kl 18.00. Vi åt maten och tänkte sedan titta lite på TV, men, hoppsan, den funkade inte! Vilken tur att vi hade dator och lite filmer att titta på istället. Vi kollade Flickan som lekte med elden, sedan var det god natt för oss.

Härliga sängar och tyst miljö gjorde att vi sov som små barn och vaknade pigga och utvilade för att orka med den märkligaste dagen. Frukosten smakade mycket bra och under tiden vi åt lagade Mats vår TV. Sen tog vi en biltur runt i trakterna utan navigator. Som tur är har jag karta i min iPhon som hjälpe oss tillbaka till herrgården via småvägar som vi av någon underlig anledning hamnade på. Just nu sitter vi och dricker kaffe och whisky i stugan innan vi ska göra oss i ordning inför den stora julmiddagen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0