686 Fiskarna in i värmen

I går åkte min käre make och jag till landet där vi har en fiskdamm med några karpar och guldfiskar. Dammen är tyvärr inte så djup som man skulle kunna önska, utan den är så grund att den bottenfryser varje vinter och därför  måste vi ta in våra fiskar. Vi har ett stort kar i duschutrymmet där de bor under vintern i en temperatur av 7-8 grader vilket de mår bättre av än att frysa in i isen ute. Normalt brukar det gå riktigt bra för de är ganska loja vid den tiden på året, men igår var de så pigga så vi fick jaga runt för att få tag i alla. En guldfisk har försvunnit under sommaren förmodligen till föda till något djur.

Kalle är störst och är en fet koikarp med ljus botten och fläckar i rött, han trilskades lite innan jag överlistade honom. Med Viktoria Eriksson, som är en guldfisk med ljusblå botten och fläckar i brunt och svart, var det värre, hon (eller han) borrade ner sig i dyn och gömde sig med den följden att vi måste tömma dammen för att komma åt henne. Jag tror att hon blev stressad av den behandlingen så vi får se hur det går med hennes vinter. De övriga fiskarna gick det bra att få upp.



På kvällen fick jag få gå på Katalin med min käre son och bevittna en konsert med Caroline af Ugglas vilket så klart var toppen, dels att få vara med sin son ett par timmar och dels att få se och höra Caroline som var som alltid toppen med underfundiga texter och små berättelser om hur texterna kommit till.



Idag tog min käre make och jag en promenad upp till centrum för att köpa lite julklappar och lite tillbehör till min iPhone såsom en skyddfilm så displayen inte blir repig och ett fodral så inte hela iPhonen blir repig. Vi tog sedan bussen hem. Det blir en lugt TV-kväll idag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0