Ullared i regn


10 juni
 
Regn, regn, dagsregn

Här har det regnat hela natten och ibland hinkvis. Hur mycket regn finns det? 
Vi tog det lugnt på morgonen och förstod att idag pga vädret kommer det mycket folk till varuhuset och risk för köbildning förekommer.

Klockan var nog efter 10 innan vi anlände för att angripa hyllor och ställningar igen på GKs. Liksom igår gick vi inte tillsammans. Jag plockade åt mig en hög med jeans som jag tänkte prova senare, några jackor som jag ville ha smakråd till och lite andra smågrejor som var svårt att undvara. Min käre make dök upp och kunde bistå med råd och vakta vagnen när jag provade byxor. Som jag gjort de senaste gångerna så köpte jag även badlakan.

Våra farhågor besannades och mängden köpsugna individer ökade stadigt hela tiden och när vi tyckte det var dags att få i oss mat, hade väldigt många tänk samma tanke och kön till restaurangen var väldigt lång, för lång för oss. Vi bestämde oss att vi handlat klart och ställde oss snällt i kassakön som inte var alltför lång (har stått i kön i över en timme vid ett annat tillfälle). De ropade ut i högtalaren att restaurangkön var stäng för närvarande, vilket var bra att dom meddelade så slapp fler gå dit i onödan.

Min käre make gick med våra kassar till bilen medan jag gick in till Sko-Bo och köpte ett par nya rosa "pisstofflor" och ett par små barnstövlar.

Vi gjorde ett nytt försök att få i oss lite mat och ställde oss i Rasta-kön utanför varuhuset men efter ett tag orkade vi inte köa längre så vi gick ur kön och köpte varsin lyxräkmacka på kaféet intill där ingen kö fanns. 

När vi ätit mackan återvände vi till husvagnen och inventerade dagens fynd.  Jag har aldrig tidigare köpt rosa skor eller lila jacka, men någon gång ska vara den första och jag var nöjd med mina fynd.

Det visade sig att vi hade sjötomt igen! Regnet fortsatte hela kvällen.
 
Jag sydde några förvaringspåsar till våra olika kablar som ligger och trasslar till sig i vårt "mediaskåp". Kablarna och fjärrkontrollen till TVn fick en blå påse och hemtelefon med kablar och bordställ fick en röd påse. Någon annan kväll ska jag sy påsar till alla laddkablar bl.a. kamerans och till mobiltelefonerna. Ordning och reda! 

Det här var vår tredje natt utan landström så vi chansade med att titta på TV några timmar som kunde vara på bekostnad av värmepannans el, men man måste ju testa för att få veta elens kapacitet. Det funkade bra och elen räckte, så nu vet vi det.
 
Det var mellan 50 och 60 ekipage, mest husbilar som stod på samma grusplanen som vi unde natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0