Femte advent

Nej nu skojade jag allt, femte avent finns ju inte.

Fjärde advent hade vi lilljulen med släkten i Staffansgården i Knivsta. Det är verkligen en trevlig tradition när vi umgås några timmar. Tyvärr kan jag inte visa några bilder ty min bredbandsleverantör uppfyller inte sina löften om hastighet och därför kan jag inte ladda upp några av de härliga julbilderna. Jag har felanmält och enligt leverantören har dom 14 dagar på sig att hitta och åtgärda felet, fjorton dagar!!!!!!!!!!!

Något annat som hände samma dag på förmiddagen var att vi hade fint viltbesök på vår innergård i stan. Ett ståtligt lodjur promenerade förbi vårt köksfönster på förmiddagen (och - det var inte en stor katt som många frågar oss) Lodjuret kom emot oss när vi stod och tittade ut genom köksfönstret och var bara några meter från oss när det ändrade riktning. Vi kastade oss ut genom porten för att se vart den tog vägen och såg då att den släntrade utmed husväggen och bort till nästa kvarter. Min käre make var påpasslig och sprang in och hämtade kameran och fick ett bra foto på tassavtrycket i snön och det var gigantiskt. Det har alltid funnits harar på gården så det kan vara en av anledningarna till att lon hitta till oss. Vad vi fått höra är det inte helt ovanligt att de går vilse och hamnar i bebyggelsen. Det var en händelse som satt spår både på marken och i oss.

Igår var vi på mellandagsrea på en stormarknad för tekniska prylar. Min käre make köpte en liten 10" dator och hans fru köpte en högtalare till sin iPhone som försenade julklappar. Vi promenerade fram och tillbaka viket säkert brände en och annan kalori och gav oss "frisk" luft.

På eftermiddagen grattade vi vår kära svåger som varje år samma datum fyller år, vilket även det är en bra tradition.

Idag har jag tänkt tillbringa tid vid min kära symaskin.

Nu är julen och skinkan nästan slut och ett nytt orört år snart till vårt förfogade.

Javisst ja - det ser ut som om vi vann julkörskampen på Gränby centrum, vilket ger de hemlösa i Uppsala 20.000 kr, tack till alla som röstade på vår kör.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0